Sunday 24 February 2008

TV-reklam som fungerar?

Hade inte lust att laga middag idag, alla måltider blev hiskeligt förskjutna eftersom vi fick besök strax efter jag vaknade (och det gjorde jag sent!), så jag fikade först och sen käkade jag frukost länge och väl vid 15-16-tiden... 8-) Så jag gjorde en hemmagjord "cotti frutti" till middag istället, med lätt vaniljyoghurt, mini-keso, en halv dl havregryn och två skedar hallonsylt. :-)

Vaddå "cotti frutti"?? Att man kunde sätta keso i yoghurt hade jag väl aldrig vetat om jag inte sett på TV senaste månaden? :-D Läskigt. Att det man ser på TV fastnar så relativt lätt. Men gott.

Sen har vi tillsammans gjort slut på morotsstavar och selleristavar och dip som blev över sedan igår. Mums! Selleri är för övrigt som en snäll kusin till rabarber. Samma krisp, minus syrligheten. Och minus rabarbersmaken också i och för sig.

Mer info om Valios "cotti frutti": http://www.valio.se

No comments: