Wednesday 27 February 2008

Mandarina Duck bågar!


Pappa skickade mig en länk till en nätbutik för glasögon och döm om min förvåning när jag ser att de saluför bågar designade av Mandarina Duck! Läckert! :-))

Butiken: www.optikbutiken.se
Mandarina Duck: www.mandarinaduck.com och http://shop.mandarinaduck.com

Jag fastnade för Mandarina Duck när syrran och jag var i Milano för tre och ett halvt år sedan (Norah låg i magen!). Vi gick förbi ett skyltfönster med handväskor som såg fullständigt ätbara ut och jag vet att vi hade OTROLIGT svårt att slita oss därifrån utan att köpa något med oss. Väskorna var förstås lite för dyra för ett impulsköp, och det var dessutom HELT omöjligt att välja vilken färg/modell man skulle investera i om man skulle ha köpt en (det fanns verkligen ett par starka kandidater). Lustigt/trist nog har jag aldrig sett just de modellerna och färgerna till salu på nätet. Eller, det är kanske tur det? :-D

De väskorna påminde mycket mer om ankan efter vilken de tagit sitt firmanamn (bilden nedan).


Jag undrar om det inte var beslutsångesten över dessa väskor som fick oss totalt dränkta en kväll under denna resa? Sista biten tillbaka till hotellet den dagen sprang vi genom fullständigt hällregn, hoppandes över pölar, glatt plaskande och hysteriskt skrattande eftersom vi var totalt genomblöta... Syrran med gravidmage och allt (6:e månaden)! :-D Those were the days.

No comments: